گزارش سال ۹۹ ابر آروان؛ از رکود تا رشد ۱۰ برابری کسب‌وکارهای آنلاین

ابرآروان گزارشی از عملکرد خود در سال ۱۳۹۹ را منتشر کرده است. 

 

بر اساس این گزارش امسال برای ابر آروان سال تثبیت موقعیت محصولات و بازار بود، سالی که با کرونا و دورکاری به‌سختی اما باکیفیت گذشت. با رشد نزدیک به دو برابری مشتریان، ابر آروان تلاش گسترده‌ای را برای توسعه‌ی زیرساخت صرف کرد. گسترش و تقویت پاپ‌سایت‌ها در نقاط مهم ایران و جهان، افزایش سه برابری منابع پردازشی، توسعه‌ی سه برابری منابع دیتاسنتری و ساخت دیتاسنتر اختصاصی بامداد در غرب تهران از مهم‌ترین فعالیت‌های ابر آروان بوده است.

 

به‌علاوه آروان در سال ۱۳۹۹، تلاش جدی در بازار بین‌الملل داشت. با افزایش تعداد کشورهایی که از محصولات ابر آروان استفاده می‌کنند و سه برابر شدن ضریب نفوذ ابر آروان، رشد مشتریان بین‌المللی آروان از ۵هزار مشتری عبور کرد. مسیری که تا تحقق رویاهای آروانی فاصله دارد اما با جدیت تمام پی‌گیری می‌شود.

پادکست زوم: گفت و گو با مدیرعامل ابرآروان

تمام این تلاش‌ها منجر به این شد که جایگاه‌های بین‌المللی ابر آروان در بین باسابقه‌ترین و پرترافیک‌ترین سرویس‌دهنگان CDN در جهان، با رشد همراه باشد؛ یک پله صعود در میان پراستفاده‌ترین عرضه‌کنندگان CDN و قرارگیری در بین DNS سرورهای پرترافیک دنیا، جدیدترین دستاوردهای ابر آروان در نخستین روزهای سال ۲۰۲۱ میلادی شد.

 

 

آمار ترافیکی ابر آروان، نشان می‌دهد با استقبال بسیار بالای کاربران از سامانه‌های بورسی و سرمایه‌گذاری، هم‌چنین خرید خودرو، این دو دسته خدمت آنلاین در بین پرترافیک‌ترین سایت‌ها در سال ۱۳۹۹ قرار گرفته‌اند؛ خدمات الکترونیک دولتی به‌واسطه‌ی کرونا افزایش پیدا کرده است و سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین خدمات درمانی هم به جمع پرترافیک‌ترین سامانه‌ها وارد شدند. در آخر، خدمات سفر که تا سال گذشته با اقبال بالایی روبه‌رو بودند، در سال ۱۳۹۹ به آخرین رتبه در بین این سامانه‌های پرترافیک رسیدند.

 

 

براساس ترکیب داده‌های حوزه‌های کسب‌وکاری که از بستر ابری آروان خدمت می‌گیرند، سامانه‌های آنلاین سفارش غذا و تاکسی توانستند از رکود عبور کرده و به رکودشکنی جدیدی در سال ۹۹ دست پیدا کنند.

 

سامانه‌های بورسی و فروش خودرو با پیک‌های مقطعی رکوردشکنی کردند. فروشگاه‌های آنلاین رشد دو برابری، سامانه‌های نوبت‌دهی آنلاین خدمات درمانی رشد سه برابری و سوپرمارکت‌های آنلاین رشد ۱۰ برابری را رقم زدند.

 

 

این در حالی‌ است که سامانه‌های فروش بلیت سفر و رزرو هتل در بهترین حالت توانستند به ترافیک سال گذشته‌شان دست پیدا کنند و سال کرونا را در رکود سپری کردند.

 

 

اما دشواری کسب‌وکارهای آنلاین در سال ۱۳۹۹ تنها از کرونا و مشکلات اقتصادی متاثر نبود. اطلاعات سامانه‌ی رادار نشان می‌دهد در یک سال گذشته، کم‌تر از یک‌دهم ‌درصد قطعی کامل اینترنت رخ داده است. اما با ۸۸۷۱ دقیقه اختلال، زیرساخت اینترنت کشور ۵درصد از کل سال با اختلال مواجه بوده است.

 

 

برای دانلود گزارش کامل ابر آروان این‌جا کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]
link

مطالب مرتبط

خبرها

پادکست اخبار استارتاپی هفته؛ از ورود دیجی‌کالا به حوزه توزیع دارو تا سرویس جدید تپسی

پادکست استارتاپ ۳۶۰ هر هفته جمعه‌ها منتشر می‌شود. این پادکست تازه‌ترین تحولات استارتاپی و تکنولوژی هفته در ایران را دنبال می‌کند. در قسمت ۲۷۲ این پادکست، از ورود دیجی‌کالا به…

رییس انجمن تجارت الکترونیک: نمایشگاه اقتصاد دیجیتال با حضور رییس جمهور، دقیقه ۹۰ کنسل شد!

نیما قاضی، رییس انجمن تجارت الکترونیک تهران با انتشار پستی در اکس (توییتر سابق) اعلام کرد غرفه اقتصاد دیجیتال از نمایشگاه اختصاصی تشکل‌ها و نهادهای اقتصادی برای رییس‌جمهور، در دقیقه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم