همکاری ایربی‌ان‌بی و Instacart: سفارش خواربار پیش از تحویل اقامتگاه

«ایربی‌ان‌بی» با همکاری «اینستاکارت» در حال آزمایش سرویسی است که به مهمانان اجازه می‌دهد قبل یا حین اقامت، خواربار مورد نیاز خود را مستقیما از اپلیکیشن ایربی‌ان‌بی سفارش دهند. این طرح از ژانویه آغاز می‌شود.

شرکت Airbnb در گفتگو با سایت تک‌کرانچ تایید کرد که در حال آزمایش سرویسی با همکاری «اینستاکارت» (Instacart) است. این سرویس به مهمانان اجازه می‌دهد تا قبل و در طول اقامت خود، مواد غذایی را مستقیما از طریق اپلیکیشن ایربی‌ان‌بی سفارش دهند.

سخنگوی ایربی‌ان‌بی در ایمیلی گفت: «ما مرتبا به‌روزرسانی‌های محصول، دسته‌بندی‌ها و ابتکارات جدید را آزمایش می‌کنیم تا بهترین تجربه ممکن را برای جامعه خود فراهم کنیم.» او افزود: «به عنوان بخشی از این تلاش و به دنبال راه‌اندازی خدمات ایربی‌ان‌بی در اوایل سال جاری، ما خرید خواربار را با اینستاکارت در بازارهای منتخب ایالات متحده از ژانویه آینده به صورت آزمایشی اجرا خواهیم کرد.»

این خبر اولین بار توسط «بلومبرگ» گزارش شده بود.

جزییات سرویس جدید ایربی‌ان‌بی و مشوق میزبانان

طبق صفحه راهنمای وب‌سایت ایربی‌ان‌بی، این سرویس جدید «پر کردن آشپزخانه» (kitchen stocking) در ابتدا برای میزبانان منتخب با اقامتگاه‌های واجد شرایط در «فینیکس» (Phoenix)، «اورلاندو» (Orlando) و «لس آنجلس» (Los Angeles) در دسترس خواهد بود.

بر اساس این صفحه راهنما، اگر میزبانان پیش‌سفارش‌های مهمانان خود را دریافت کرده و قبل از ورود آن‌ها، اقلام را در آشپزخانه بچینند، ۲۵ دلار دریافت خواهند کرد. آن‌ها همچنین برای اولین سفارش تکمیل‌شده خود، پاداش ۱۰۰ دلاری دریافت می‌کنند.

مهمانان می‌توانند تا سه هفته قبل از اقامت خود، سفارش‌های‌شان را در اینستاکارت از طریق اپلیکیشن ایربی‌ان‌بی ثبت کنند.

سخنگوی اینستاکارت نیز در ایمیلی اظهار داشت: «با آوردن مستقیم خواربار توسط اینستاکارت به اپلیکیشن ایربی‌ان‌بی، ما این امکان را برای مهمانان آسان‌تر می‌کنیم که آشپزخانه خود را پر کنند و از روز اول احساس کنند در خانه خود هستند.» او افزود: «ما از همکاری با ایربی‌ان‌بی در این طرح آزمایشی و به کارگیری شبکه گسترده خرده‌فروشی و فناوری پیشرو خود برای مهمانان آن‌ها هیجان‌زده‌ایم.»

گسترش «سرویس‌های ایربی‌ان‌بی» و رقابت در بازار

این همکاری جدید با اینستاکارت، آخرین افزوده به بخش «سرویس‌های» ایربی‌ان‌بی است که در ماه می راه‌اندازی شد. این بخش به مهمانان اجازه می‌دهد خدمات و تجربیاتی مانند دریافت ماساژ، اصلاح مو یا تهیه غذا توسط سرآشپز را رزرو کنند. اگرچه این پیشنهادات می‌توانند به اقامت اضافه شوند، اما به صورت مستقل نیز قابل رزرو هستند.

راه‌اندازی بخش «سرویس‌ها»، ایربی‌ان‌بی را وارد رقابت مستقیم‌تری با سایر شرکت‌های مسافرتی مانند «تریپ‌ادوایزر» (Tripadvisor)، «بوکینگ دات کام» (Booking.com)، «ویاتور» (Viator) و «گت‌یورگاید» (GetYourGuide) کرده است.

«برایان چسکی» (Brian Chesky)، مدیرعامل ایربی‌ان‌بی، گفته است که بخش «سرویس‌ها» به این شرکت کمک خواهد کرد تا سالانه ۱ میلیارد دلار یا بیشتر درآمد کسب کند.

مطالب مرتبط

دیدگاه‌تان را بنویسید