رکورد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بلک فرایدی دیجی‌کالا در فروش محصولات زیبایی و سلامت

آمارهای تازه از بلک فرایدی دیجی‌کالا نشان می‌دهد که رفتار خرید ایرانیان تغییر کرده است. ثبت رکورد فروش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در دسته «زیبایی و سلامت»، این گروه کالایی را به رقیبی جدی برای کالاهای دیجیتال و یکی از ستون‌های اصلی درآمد بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران تبدیل کرده است.

دیجی‌کالا با انتشار آمارهای جدید بلک فرایدی خود، تغییر بزرگی را در رفتار مصرف‌کنندگان خود به نمایش گذاشته است. آمارهای ۱۰ روزه بلک فرایدی نشان می‌دهد که گروه کالایی «زیبایی و سلامت» به یکی از ستون‌های اصلی درآمدی این پلتفرم تبدیل شده است و جزو پرفروش‌ترین کالاهای این حراجی بزرگ آنلاین بوده است. بر اساس این آمار دیجی‌کالا تنها در روز بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان کالای حوزه زیبایی و سلامت را به فروش رسانده است.

دیجی‌کالا به‌عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران در ذهن مصرف‌کننده ایرانی با «کالای دیجیتال» و گجت‌های الکترونیکی  گره خورده است اما حالا طبق داده‌های منتشر شده، دیجی‌کالا در بازه ۱۰ روزه فروش ویژه خود در ایام بلک فرایدی، موفق به ثبت فروش ۱۰۰۰ میلیارد تومانی (یک همت) تنها در دسته زیبایی و سلامت شده است. ناگفته نماند در همین بازه زمانی بیش ۳ میلیون قلم کالای لوازم آرایشی- بهداشتی نیز به فروش رفته است. نکته قابل تامل اینجاست که تنها در روز اول بلک فرایدی، بیش از ۶۰۰ هزار قلم کالای آرایشی و بهداشتی خریداری شد که یک رکورد محسوب می‌شود.

نصف سبد‌های خرید کالا شامل وسایل آرایشی بهداشتی بودند

پیش‌تر «احمد نقوی» معاونت بازرگانی دیجی‌کالا نیز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره آمارهای فروش این کمپین اعلام کرده بد محصولات آرایشی بهداشتی بیشترین درصد رشد فروش  را تجربه کرده‌اند. مهم‌ترین شاخص آماری این گزارش، حجم ریالی فروش نیست بلکه «ضریب نفوذ» این دسته کالاها است. داده‌های  دیجی‌کالا نشان می‌دهد محصولات زیبایی و سلامت در بیش از ۵۰ درصد از کل سفارش‌های ثبت شده در بلک‌فرایدی حضور داشته‌اند. این آمار نشان می‌دهد دیجی‌کالا توانسته در زمینه فروش لوازم زیبایی و سلامت، اعتماد کاربران را جلب کند.

به‌نظر می‌رسد موفقیت اخیر دیجی‌کالا در فروش این دسته از کالاها نتیجه رابطه دقیق و خوب با تولیدکنندگان بزرگ صنعت آرایشی و بهداشتی کشور است. برندهای بزرگ و محبوب ایرانی که حالا در این زمینه مشغول به کار هستند به فروش محصولاتشان در دیجی‌کالا می‌پردازند و در کنار سایر برندهای داخلی و خارجی، دیجی‌کالا تبدیل به ویترینی بزرگ از لوازم آرایشی بهداشتی ایرانی و جهانی شده است.

به نظر می‌رسد دیجی‌کالا با این عملکرد و آمار فروش، پیام واضحی به بازار تخصصی زیبایی و سلامت فرستاده است: «این فروشگاه دیگر فقط در زمینه کالاهای دیجیتال حرف اول را نمی‌زند بلکه حالا بازیگر شماره یک بازارهای تخصصی دیگری مثل بازار لوازم آرایشی بهداشتی است.»

مطالب مرتبط

دیدگاه‌تان را بنویسید