سومین گزارش سالانه دیجی‌پی منتشر شد؛ پرداخت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار

دیجی‌پی سومین گزارش سالانه خود را منتشر کرد. این گزارش عملکرد یک ساله دیجی‌پی از فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۱ را پوشش می‌دهد. دیجی‌پی به عنوان یکی از بازیگران لندتک کشور در این گزارش سعی کرده تا جایگاه صنعت فین‌تک در ایران، جهان و منطقه را ترسیم کند و همچنین داده‌هایی از الگوهای رفتاری کاربران در استفاده از خدمات آن وجود دارد.

حمید محمدی، رییس هیات مدیره دیجی‌پی در یادداشت ابتدایی این گزارش می‌گوید سهم خرده‌فروشی آنلاین به کمی بیش از ۴ درصد در کشور افزایش یافته، اما همچنان با میانگین جهانی ۱۶ درصد فاصله زیادی دارد. به گفته مدیرعامل دیجی‌کالا تا سال ۲۰۴۰ بیش از ۹۵ درصد از معاملات جهان بر پایه تجارت الکترونیک انجام خواهد شد. او می‌گوید از سال ۱۳۹۷ دیجی‌پی با سرمایه‌گذاری دیجی‌کالا به عنوان بازوی فناوری مالی به این گروه پیوسته است.

بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده

در بخش ابتدایی گزارش سالانه دیجی‌پی، داده‌هایی به صورت خلاصه قرار دارد که اطلاعات قابل توجهی را از این کسب‌وکار فین‌تک ارایه می‌کند. دیجی‌پی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ میلیون اعتبار خرد به کاربران اعطا کرده که جمع مبلغ آن ۲.۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

گزارش دیجی‌پی بیان می‌کند ۶۷ درصد از جمعیت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA)، یعنی معادل ۱۳۶ میلیون نفر حساب بانکی ندارند. براساس این گزارش ارزش بازار فین‌تک در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در منطقه منا ۸۱۹ میلیون دلار بوده است.

مقایسه تسهیلات خرد در ایران و جهان

در بخش دیگری از این گزارش میزان تسهیلات پرداخت شده در ایران و جهان با یکدیگر مقایسه شده است. کل تسهیلات اعطایی در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۵ هزار میلیارد تومان بوده است. این رقم در جهان برای سال ۲۰۲۰ مبلغ ۶۰۳۶ میلیارد دلار بوده است.

براساس این گزارش محبوب‌ترین کالای خرید اقساطی دیجی‌پی در سال گذشته آیفون ۱۳ بوده است.

مبلغ کل تراکنش‌های پردازش شده در برخی از محبوب‌ترین سرویس‌های دیجی‌پی

فایل کامل PDF این گزارش را از این لینک دریافت کنید.

link

مطالب مرتبط

تبدیلرمزارزها و فین‌تک

مصاحبه با سپیده پناه، مدیر ارشد بازاریابی صرافی ارز دیجیتال تبدیل؛ نگاهی نو به بازاریابی ارجاعی در فینتک ایران

در فضای رقابتی و پرچالش فینتک و ارزهای دیجیتال، صرافی «تبدیل» با کمپینی نوآورانه به نام «سود دو نفره» توانسته است مفهوم بازاریابی ارجاعی (Referral Marketing) را به سطح جدیدی…
خبرها

رسوب حق بیمه در اینشورتک‌ها؛ معضل یا اهرم توسعه؟ جدال بیمه مرکزی و استارتاپ‌ها

در حالی که بیمه مرکزی نسبت به «رسوب حق بیمه» در اینشورتک‌ها هشدار داده و خواستار اصلاح روابط با این استارتاپ‌ها شده است، فعالان حوزه بیمه آنلاین معتقدند این انباشت…
خبرها

انجمن تجارت الکترونیک تهران: اتهام رانت به دارورسانی آنلاین، دفاع از انحصار است

در پی نامه اخیر انجمن داروسازان ایران به ریاست جمهوری مبنی بر «اشاعه رانت و فساد» توسط پلتفرم‌های توزیع آنلاین دارو، کمیسیون سلامت دیجیتال انجمن تجارت الکترونیک تهران با بیانیه‌ای…
خبرها

سازمان غذا و دارو همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های آنلاین را ممنوع اعلام کرد

سازمان غذا و دارو با صدور ابلاغیه‌ای فوری به تمامی داروخانه‌های کشور، هرگونه همکاری مستقیم و غیرمستقیم با سکوهای اینترنتی و کسب‌وکارهای مجازی حمل‌ونقل کالا در خصوص نسخه پیچی، تهیه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم