مجموعه اقدامهای دیوار طی یک سال گذشته برای کاهش مزاحمتها باعث شده تا مواجهه با مزاحمت برای آگهیگذاران نصف شده و فضایی امنتر برای کاربران فراهم شود.
استفاده از اینترنت حالا چنان فراگیر شده که امنسازی جهان آنلاین، ضرورت و اهمیتی هماندازه با امنکردن خیابانهای شهر برای حفاظت از افراد به ویژه زنان در برابر هرگونه آزارگری و ناامنی دارد.
در دیوار مانند همه پلتفرمهای آنلاین دیگر داخلی و خارجی، بهخصوص در دستههای مربوط به زنان که مهمترینشان کیف و کفش، لباس و بعد از آن دستههای آرایشی و زیبایی یا دسته کار و پیشه محسوب میشوند، پدیده آزارگری و مزاحمت وجود دارد.
اما مجموعه اقدامهای دیوار طی یک سال گذشته برای کاهش مزاحمتها باعث شده تا مواجهه با مزاحمت برای آگهیگذاران نصف شود.
تیم کاهش مواجهه با مزاحمت دیوار از مرداد ۱۴۰۲ با هدف امنتر کردن فضای معامله برای آگهیگذاران شروع به کار کرد. تمرکز این تیم بر شناسایی و پنهان کردن مکالمات یا تصاویر آزاردهنده و نامربوط به معامله در چت دیوار و ارائهٔ ابزارهایی برای کاهش مواجهه با مزاحمتهای احتمالی است.
نبرد همهجانبه دیوار با مزاحمها
دیوار با اولویت دادن به مسئله رسیدگی و مقابله با مزاحمت و پیامهای آزاردهنده، مجموعه اقدامهایی را برای امنکردن این پلتفرم و بهبود تجربه کاربران انجام داده است. این قابلیتها همچنان در حال توسعه و بهبود هستند. بخشی از ابزارهای پیادهسازیشده در این زمینه شامل این موارد بودهاند:
۱- اضافه کردن پوشهٔ «پنهانشده» در چت
این ویژگی باعث میشود پیامهای نامناسب بهصورت پیشفرض جلوی چشم مخاطب قرار نگیرد. دیوار به کمک مدل هوشمصنوعی و گزارش کاربران، پیامهای نامناسب را به صورت خودکار شناسایی و به پوشهی پنهانشده منتقل میکند و کاربر نوتیفیکیشن برای آنها دریافت نمیکند. کاربر اما با تصمیم و اختیار خودش میتواند محتواهای این پوشه را بررسی و در صورت لزوم از این پوشه خارج کند. در این پوشه گزینههای انتقال به فهرست اصلی چتها، امکان مسدود یا بلاک کردن همیشگی کاربر و پاک کردن مکالمه وجود دارد.
دیوار همچنین با استفاده از Generative AI همیشه در حال شناسایی انواع شیوههای جدید و کمتر شناختهشدهٔ آزار است تا پیش از تبدیلشدنشان به موضوعاتی فراگیر، از آنها پیشگیری کند.
۲- دسترسپذیرتر کردن قابلیت مسدودسازی (بلاک) در چت و تماس ناشناس
دیوار معتقد است بهترین راه تشخیص مزاحمت با استفاده از گزارش و بازخورد خود کاربران است. به همین علت برای راحتتر کردن مسدودسازی، گزینهٔ بلاک را در چت و تماس ناشناس در دسترستر قرار داده است.
۳- مدلهای هوشمصنوعی تشخیص تصاویر نامناسب
دیوار از مدلهای پیشرفته هوشمصنوعی برای شناسایی تصاویر نامناسب و محو کردن (blur) آنها استفاده میکند.
۴- تماس ناشناس، ابزاری برای کاهش مواجهه با مزاحمت
ابزار «تماس ناشناس» این امکان را فراهم میکند که طرفین در صورت نیاز به تماس، به جای شماره مستقیم همدیگر، بهوسیله یک شماره واسطه که از سوی دیوار تأمین شده است با هم مکالمه کنند. مزیت اصلی این روش این است که شماره مستقیم کاربرها به این شکل رد و بدل نمیشود و همین موضوع میتواند جلوی احتمال ایجاد مزاحمت در پیامرسانهایی دیگر مانند واتساپ و تلگرام یا از طریق ارسال پیامک را بگیرد.
۵- آگاهسازی کاربران از روشهای ایجاد مزاحمت و روشهای پیشگیری
با هدف آگاهسازی کاربران از روشهای ایجاد مزاحمت و پیشگیری از آن، بخش جدیدی با عنوان «مقابله با مزاحمت و کلاهبرداری» به دیوار اضافه شده است. این بخش که از طریق «دیوار من» برای همه کاربران قابل دسترس است، به آنها امکان میدهد تا علاوه بر کسب اطلاعات کلی در مورد مسئله مزاحمت و روشهای مقابله با آن، هرگونه مورد مشکوکی را که با آن روبرو میشوند را گزارش کنند.
کاهش ۵۰ درصدی مواجهه با مزاحمت در دیوار
این اقدامها باعث شده تا کاربران با آرامش بیشتری از امکانات دیوار استفاده کنند و تجربه بهتری داشته باشند. میزان گزارش در چت دیوار نشان میدهد که دیوار با کمک کاربران، توانسته مزاحمتها را کاهش دهد و تجربهٔ بهتری برای کاربران رقم بزند. مواجهه با پیامهای آزاردهنده یا غیراخلاقی، درخواست کمک مالی و تبلیغات در پوشهٔ اصلی چتها به نصف رسیده است.
مطالب مرتبط
نتایج آزمایش هفته کاری چهار روزه در دیوار مشخص شد
پیشگیری از کلاهبرداری در دیوار با افزونههای تایید هویت
بیانیه دیوار درباره بازگشت هزینه بستههای استفاده نشده کاربران کسبوکاری
پربازدیدهای هفته
سرویس جدید «فودرو» اسنپفود چگونه کار میکند؟
سهام «اکالا» به شرکت مالک تپسی واگذار شد
پادکست زوم