روبیکا وارد بازار سفارش آنلاین غذا شد

روبیکا در نمایشگاه الکامپ امسال از دو سرویس سفارش آنلاین غذا و خرید آنلاین بلیت رونمایی کرد. بر این اساس روبیکا هم‌اکنون دومین سوپراپلیکیشنی است که امکان سفارش آنلاین غذا را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

به گزارش استارتاپ۳۶۰، این اتفاق می‌تواند تحولات قابل‌ توجهی را در بازار سفارش آنلاین غذا در ایران رقم بزند.

براساس آخرین آمار موجود، تعداد کاربران ماهانه روبیکا توسط آن بیش از ۴۰ میلیون نفر اعلام شده است؛ پتانسیلی قابل ‌توجه برای جذب سهم چشمگیر از بازار سفارش آنلاین غذا.

البته روبیکا در این مسیر یکه تاز نیست. اسنپ‌فود سال‌هاست به عنوان بازیگر بدون رقیب و شماره یک این بازار در حال فعالیت است و براساس تئوری اثر شبکه‌ای، سرویس‌های گوناگونی را همچون سفارش آنلاین میوه، شیرینی، محصولات پروتئینی و موارد دیگر را به پلتفرم خود افزوده است که دل کندن کاربر را از آن بسیار دشوار می‌کند. همچنین رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها نیز با شبکه گسترده کاربران و نفوذ و همچنین سیستم لجستیک اسنپ‌فود، ظاهرا آن را به رقیبی جدید ترجیح می‌دهند.

طی ماه‌های گذشته «افود» از مجموعه گلرنگ و «فیدیلیو» نیز در تلاش برای گرفتن سهم بازار سفارش آنلاین غذا هستند. در این میان نمی‌توان فراموش کرد که اسنپ‌فود (زودفود سابق) توانست رقبایی با سرمایه‌گذاری‌های هنگفت، یعنی ریحون و چیلیوری را نیز از گود رقابت خارج کند. همچنین خبرهایی در مورد تلاش دیجی‌کالا برای ورود به سفارش آنلاین غذا منتشر شد که ظاهرا ناکام ماند. براساس گزارش‌های غیر رسمی ظاهرا قرار است تپسی به سوپراپلیکیشنی تبدیل شود که افود به عنوان سرویس سفارش غذا در آن فعالیت کند.

با این حال روبیکا طی سالیان گذشته پایگاه کاربری (یوزربیس) گسترده‌ای تشکیل داده و توانسته گستره‌ی نفوذ خود را در میان کاربران با سرویس‌های غالبا محتوایی باز کند.

باید دید آیا در آینده نزدیک این سوپراپلیکیشن که با سرمایه‌گذاری اپراتورهای مخابراتی حمایت می‌شود، می‌تواند جای پای خود را برای سفارش آنلاین غذا در میان کاربران پررنگ کند؟ اصلا آیا رستوران‌ها به آن روی خوش نشان می‌دهند؟

باید منتظر ماند و دید که روبیکا چگونه می‌تواند در این بازار رقابتی جایگاه خود را پیدا کند و به نیازهای کاربران پاسخ دهد.

بازیگران سفارش آنلاین غذا در ایران
link

مطالب مرتبط

در «نقطه» رویداد سالانه یکتانت مطرح شد؛ سهم ۲۰ درصدی تبلیغات دیجیتال ایران

سالن همایش‌های «ضرغام» دوشنبه شب‏، 10 دی ماه میزبان رویداد سالانه یکتانت با عنوان «نقطه» بود که به ارائه گزارش سالانه این کسب و کار فعال در حوزه تبلیغات آنلاین…

گزارش پنل کارآفرینان یلداسامیت؛ رقابت، اکوسیستم استارتاپی را توسعه می‌دهد

یلدای‌ کارآفرینان استارتاپی ایران (یلداسامیت) بزرگترین گردهمایی سالانه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و فن‌آور است که هر سال به بهانه شب یلدا برگزار می‌شود. در این همایش، مدیران استارتاپ‌های بزرگ…

گزارش یلداسامیت؛ استارتاپ‌ها به جای خدمات سراغ صنایع بروند

گفت‌وگوی «علی فیاض‌بخش» عضو هیات مدیره دیجی‌کالا و «علی رودگر» عضو هیات مدیریه تامین سرمایه خلیج‌فارس یکی از برنامه‌های یلداسامیت امسال بود‎؛ یلدای‌ کارآفرینان استارتاپی ایران که بزرگترین گردهمایی سالانه…

دیدگاه‌تان را بنویسید

بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

پربازدیدهای هفته

پادکست زوم