امکان چت مستقیم رستوران با مشتری و منوهای هوشمند در «اوبر ایتس» ممکن شد

پلتفرم سفارش آنلاین غذای «اوبر ایتس» (Uber Eats) روز چهارشنبه از مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید رونمایی کرد که در راس آنها، امکان چت زنده و مستقیم رستوران‌ها با مشتریان قرار دارد.

این ویژگی که با هدف کاهش خطا و افزایش رضایت‌مندی طراحی شده، به فروشندگان اجازه می‌دهد تا برای مواردی مانند تایید جایگزینی یک آیتم ناموجود، شفاف‌سازی درخواست‌های ویژه یا بررسی حساسیت‌های غذایی، به صورت آنی با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

این قابلیت که «چت زنده سفارش» نام دارد، هم برای سفارش‌های تحویلی و هم برای دریافت حضوری فعال است و پس از تحویل سفارش به پیک یا مشتری، غیرفعال می‌شود.

نکته قابل توجه این است که مشتریان نمی‌توانند آغازگر مکالمه باشند و تنها در صورتی می‌توانند پاسخ دهند که فروشنده ابتدا به آنها پیام داده باشد. این اقدام «اوبر ایتس» سه ماه پس از آن صورت می‌گیرد که رقیب اصلی آن، «دور دش» (DoorDash)، ویژگی مشابهی را برای ارتباط مستقیم فروشندگان و مشتریان معرفی کرده بود.

علاوه بر این، «اوبر ایتس» با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، ابزارهای جدیدی را در اختیار رستوران‌ها قرار داده است. این ابزارها شامل خلاصه‌سازی خودکار نظرات مشتریان برای درک بهتر بازخوردها، تولید هوشمند توضیحات برای اقلام منو جهت کمک به تصمیم‌گیری بهتر کاربران، و بهینه‌سازی تصاویر بی‌کیفیت غذا از طریق بهبود نور، وضوح و کادربندی است.

برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند تصویر یک غذا در ظرف یکبارمصرف را به تصویری از همان غذا در یک بشقاب زیبا تبدیل کند.

در اقدامی دیگر برای تکمیل منوهای تصویری خود، این شرکت از کاربران دعوت کرده تا از سفارش‌های خود عکس بگیرند. از آنجا که مشتریان تمایل بیشتری به سفارش غذایی دارند که تصویر آن را دیده‌اند، «اوبر ایتس» در صورت انتخاب و انتشار عکس کاربر، مبلغ ۳ دلار اعتبار (در کشورهای آمریکا، کانادا، مکزیک و بریتانیا) به حساب او اضافه خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید