این فروشگاهها، شعب فیزیکی هستند که به روی عموم بسته شده و صرفاً به عنوان مراکز پردازش و ارسال سریع سفارشهای آنلاین عمل میکنند. این استراتژی با هدف نهایی رساندن سفارش به دست ۹۵ درصد از جمعیت آمریکا در کمتر از سه ساعت طراحی شده است.
این اقدام والمارت در حالی صورت میگیرد که بخش تجارت الکترونیک این شرکت برای اولین بار در سهماهه نخست سال ۲۰۲۵ به سوددهی رسیده و فروش آنلاین آن ۲۱ درصد رشد کرده است. در همین دوره، تعداد تحویلهای زیر سهساعت نیز نسبت به سال گذشته ۹۱ درصد افزایش یافته است که نشاندهنده موفقیت اولیه استراتژی سرعتمحور این شرکت است.
این فروشگاههای بدون تابلو که در حال حاضر در دالاس تگزاس آزمایش میشوند، محبوبترین کالاهای آنلاین را در خود جای میدهند تا زمان پردازش سفارش به حداقل برسد. به گفته تحلیلگران، این حرکت نشان میدهد والمارت در حال پر کردن شکاف فناورانه خود با رقبایی مانند آمازون است. این روند پیشتر با راهاندازی سرویس اشتراکی Walmart+ در سال ۲۰۲۰ برای رقابت مستقیم با «آمازون پرایم» آغاز شده بود.
مدیران والمارت با وجود نگرانیها از جنگهای تعرفهای دولت ترامپ، از رشد ۲.۵ درصدی درآمد شرکت به ۱۶۵.۶ میلیارد دلار در سهماهه اول خبر داده و تاکید کردهاند که این شرکت برای مدیریت فشارهای هزینهای ناشی از تعرفهها در بهترین موقعیت قرار دارد.
دیدگاهتان را بنویسید